feb
23

Mivel már hosszú ideje (tavaly május) azon hezitáltam, hogy részt veszek egy aerobik oktatói képzésen, így nem kis netes kutatómunka, elemzés és megfontolás után elmentem az iwi  nyílt napjára. Nagy izgalommal vártam, nem mellesleg azért is, mert  a résztvevők között egy tanfolyamot is kisorsoltak. Tudom, rossz  előre lelőni a poént, de nem én nyertem. Pedig sohasem nyertem még semmit, azt a Balázs Pali kazettát kivéve, amit alsó tagozatos diákként a kiskunmajsai rádióba betelefonálva kaptam. Holott azt sem tudtam akkor még ki az a Balázs Pali. Így utólag úgy gondolom, hogy nyerni semmiképpen sem nyertem az ügyön. Az őszinteséghez hozzátartozik az is, hogy beküldéssel, sorsolással nem nyertem sohasem, hál’ istennek a szellemi teljesítményemmel kivívtam magamnak jónéhány díjat. 

 

Szóval visszakanyarodva a nyílt naphoz, időben odaértem, sokadmagammal, de egy félórás késés volt a szervezők részéről,  ami ugyan még megbocsátható, de bízom benne, hogy jövőre tanulnak az esetből.

Az előadásokról

Annak ellenére, hogy a képzésekről számomra eléggé kevés információt kaptunk - kivéve a wellness manager képzést - mégis  elégedetten távoztam.

Az elégedettségem oka pedig az volt, hogy  jobban megismerhettem az iwi (és a lite wellness) célkitűzéseit, az egészségneveléssel és edukációval kapcsolatban. Megjegyzem, szerintem egyedülálló kezdeményezés, és ebből egyértelművé vàlt számomra hogy itt helyem. Mivel nekem is ugyanezek az értékek fontosak, hogy segíthessek másoknak is abban, hogy ráébresszem őket,  mennyire fontos, hogy odafigyeljenek az egészségükre, a nap folyamán egyre nyilvánvalóbbá vált számomra, hogy tényleg jó helyen vagyok, még akkor is, ha mondjuk csak a fele igaz annak, amit hallottam. Bár remélem ez azért nem így van. Az előadók nem  azt mondták, hogy jelentkezzünk, mert hűdemarhajólesz nekünk, sztáredzők leszünk, és hawaii-dizsi- szánsályn, hanem arra kértek, hogy vállaljunk szerepet ebben a prófétai szerepben, hogy összefogással változtatni tudjunk az emberek mozgáshoz, sporthoz való általános hozzáállásán.

 

Mindemellett, amint említettem, egy nyílt naphoz híven elvártam volna, hogy jelen van egy- két tanár, aki röviden előad, vagy lehet tőled kérdezni, mi fog történni pontosan egy tanfolyamon, és azt  is hiányoltam, hogy beszéljünk arról mennyire telített ez szakma (akár aerobik, személyi edző, vagy fitnesz edző), karrierlehetőségekről,  hogyan lehet elhelyezkedni, vagy, hogy például, melyek azok a tulajdonságok, amelyek jó edzővé tesznek valakit. De legfőképpen: mivel nyújt többet ez az iskola, mint mások?


Nem erőszakos viszályszításra gondolok itt az iskolák között, de ha elmegy oda egy leendő diák (és lehet, hogy még másik két iskola nyílt napjára is, hiszen ez lenne a logikus, csak én eléggé elfoglalt emberként egyre tudtam elmenni) akkor tudja, hogy miben jobb, miben több ez a képzés. Mert a nemzetközi  képesítésekről ugyan megtudtunk egysmást (ami az egyik fő húzóerő), de ebben a pillanatban, az  iskolaválasztáskor talán nem csak ez a legfontosabb szempont, annak ellenére, hogy a kiemelt pozitívumok közé kell sorolnunk. Én szeretem a statisztikákat, elemzéseket a munkámból adódóan, de nem  gondolom, hogy egy tizennyolc- tizenkilenc évest az fog motiválni a képzésválasztásban, hogy nemzetközi chartokat nézeget. Ismét  hangsúlyozom, az iwi mindennek ellenére nagyon jó úton jár, hiszen minél  több tudást szeretnék átadni.

Azonban én mégis azt tanácsolnám nekik, hogy jövőre csináljanak egy kicsit népbarátabb nyílt napot, ami kicsit látványosabb, mozgalmasabb, és minimálisan ugyan, de hatásvadász. Jó lenne, ha több teret  kapna az interaktivitás, hogy jobban megismerhessék a leendő tanulók az iskolát és az ott tanítókat is. Természetesen összességében le a kalappal előttük, hiszen én sem véletlenül választottam az ő képzésüket.

 

Bookmark and Share

A bejegyzés trackback címe:

https://bfit.blog.hu/api/trackback/id/tr201785349

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása