ápr
9

 

Eredetileg balett szakzsargon, és a kartartást jelenti (vagyis hatféle port de bras van, de ez egy nem balettosnak , mint én távoli és bonyolult, úgyhogy nem is megyek bele), de van az aerobikos port de bras is, ami jelen esetben sokkal érdekesebb számomra. Már régóta szerettem volna elmenni egy ilyen órára, de szokás szerint, ezt sem egy közeli edzőteremben tartják és a távoliban is egy pont rossz időpontban. Ám múlt héten sikerült egy közelit találnom, megfelelő idősávban, így végre kipróbálhattam. Előzetesen persze tájékozódtam, mibe is kezdek bele: tánc, balett, stretching, erősítés…..
Érdekes, gondoltam - bár elnézve a balett táncosok testét, mindenesetre inspiráló - balettozni egyszer jazzbalettoztam, ezen kívül csak színpadon láttam, de igazából semmitől sem riadok meg, már nem izgat, ha az első (5!) órán botladozom. Najó, ennél azért talán kicsit lehet, hogy jobb vagyok, de mint mindenütt, itt is az a lényeg, hogy élvezze az ember. Így is tettem, félretéve minden előítéletemet.
 
 
A port de bras, a test és a lélek tánca, történeti kitekintésnek legyen annyi elég, hogy az egyesült államokban született meg nem is olyan rég, két exbalettos – koreográfus- táncos alkotta meg a koncepciót, Vladimir Snezhik és Julio Dieguez Papi, akik jelenleg is járják a világot, hogy továbbadják tudásukat. Ennek persze mindenki utánanézhet, akár a www.portdebras.org oldalon is.
 
Node, a tapasztalatok.
A zene nagyon kellemes, lassú, ne komoly zenére gondoljatok, inkább jazzes, de dinamikus, és volt George Michael Father Figure is, ami nekem személy szerint nagyon tetszett. Tudom, balfék vagyok, amiért nem kérdeztem bpm-et, ígérem ezt pótolni fogom. Miért mentem be a második pdb órámra is? Először kellett egy jó oktató is, de ez minden második óránál alap szerintem. További oka az volt, hogy nagyon jó koordinációs képességfejlesztő, nem beszélve az egyensúlyérzékről. A koreográfia lineáris, könnyen követhető. Egyszerű elemekből építkezik, de nagy hangsúly van a mozdulatok kidolgozottságán, mivel egy nagyon nőies finom mozgásforma, így nem mindegy, hogy mit is csinálunk, mint szinte minden órán, itt is érdemes a tükröt vizslatni, hogy elég egyenes – e a derekunk, finoman emeljük – e kezünket, spicc, etc. Aki esetleg a balett résztől félne, ne aggódjon, minden balett tapasztalat nélkül be lehet menni egy ilyen órára, mert nem kell lábujjhegyen tipegnünk folyamatosan, vagy tütüt hordani. Mi éppen mezítláb (zokniban) végeztük a gyakorlatokat, teljesen kényelmes volt és kivitelezhető. Az elején írtam arról, hogy mennyi mindent foglal magában a port de bras, azonban akik az erősítő hatása miatt választanák, nekik azt ajánlanám, hogy ne ide menjenek, mert egy alap óra számukra nem lesz túl megerőltető, természetesen, mint mindenhol, itt is lehet bonyolítani és keményebb órát tartani. Azonban talán sokkal inkább az a cél, hogy jól érezzük magunkat és elengedjük magunkat, áradjuk a testünket a zenének, kikapcsoljuk a gondolatainkat, szabadon táncoljunk és vigyük bele a lelkünket is a mozdulatainkba. Így én egyáltalán nem bánom, ha mindez a sok más, pihentető impulzus az erősítő rész kárára megy.
 
Szóval aki kicsit ki akar kapcsolni, és kedveli a finom nőies mozgásformákat, vagy éppen csak most szeretné kipróbálni azokat, az semmiképpen se hagyja ki a port de bras-t.
Edzőtermek, ahol kipróbálhatod:
Fit World Fitness Szeged
Oxygen Újpest- Budapest
Gold Center - Budapest
Dallos Fitness- Győr
 
Ha oktatni szeretnéd: 
Fitline Education
 

 

 

Bookmark and Share

A bejegyzés trackback címe:

https://bfit.blog.hu/api/trackback/id/tr641908630

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása