júl
21

Mozgás, kaja, kánikula

| Szerző: Lady Fit | 10:53 pm

Nem tudom, hogy ti, hogy vagytok vele, de ez a nagy hőség engem teljesen kikészít. Aludni nem bírok, a munkahelyemen meg olyan durva a klíma (hála a kedves férfi kollégáknak, akiknek 18 fok az optimális környezet), szóval egyszerűen kikészülök a nap végére.
Az edzőteremben meleg van (légkondi ide vagy oda), otthon is meleg van (légkondi csak végső esetben bekapcsolva), gyakorlatilag bármit csinálok, izzadok. Vagy ahogy ma a fácsén posztolta a Nike: ilyen hőségben akkor minden jóga bikram jóga? Egyébként szerintem igen, de inkább az a gond, hogy a motiváció hiányzik. Ergo itthon légkondi alatt tornázgatok, vagy hajnalban futkosok. Ez maradt, de nem csüggedek, lesz itt még kicsivel hűvösebb is és nagyobb kedv a mozgáshoz. Habár lehet, hogy a koléganőim csinálják jól, éjszakai salsapartyval égetik a kalóriákat, ehhez viszont az is kell, hogy az ember kerülje az alkoholt és időben ágyba kerüljön (aludni!), mert az alvásmegvonás is bizonyítottan szaporíthatja a pluszkilókat. Hiszen így nincs elég ideje a szervezetnek, hogy feldolgozzon mindent és regenerálódjon.

De, mint említettem, 5 órákat alszom, és igen, bevallom, egy kis rosé (pohárka) jól is esik néhanapján. Egyébként érdekes, hogy edzésnapokon rá sem bírok nézni az alkoholra, még ha az csak egy kis pohár bor is. A csokival és a fagyival bezzeg nem ilyen a viszonyom, sőt, a fagyival igen közeli kapcsolatba kerültem az idei nyáron. Sajnos. Soha nem voltam egy fagyi rajongó, max egy gombóc, azt is ímmel - ámmal, jégkrémet is csak anyuéknál ettem néhanapján, szóval nagyobb rendszert nem csináltam belőle. De idén, szóval rákaptam, nincs mit szépíteni. Nem mondom, hogy csupa jó hatással volt rám, de most három intenzív hét jégkrém mánia uán letettem eme bűnös szenvedélyemről. Most 6 napja vagyok tiszta. És nem hiányzik. Lehet, hogy megcsömörlöttem, de persze az is közrejátszik, hogy jövő héten fontos eseményre megyek, így a lehető legtöbbet szeretném magamból kihozni. Márpedig évente a néhány hét túlkapásom, amikor finomított cukrot viszek be, nem hagy szép nyomot a bőrömön. Nem jó a finomított cukor senkinek, persze van, akinél nem ilyen direktek a tünetek. Én azonban érzem, hogy valami nem OK. Ehhez persze az is kell, hogy figyeljünk a szervezetünkre, mert folyamatosan jelez nekünk, hogy mit csinálunk jól vagy rosszul. De most azt hiszem mélyebben nem megyek bele. Mert ez is amolyan laza, nyáresti posztolgatás.

Bookmark and Share

A bejegyzés trackback címe:

https://bfit.blog.hu/api/trackback/id/tr112167456

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

annpnn 2010.07.21. 23:38:51

nehéz ügy, lehet próbálkozni a hajnali és az éjszakai edzéssel :) egyébként fura, hogy az edzőterem, ahová járok, csak 7-től van nyitva...én ugyan fel nem kelek olyan korán, hogy 7-kor ott toporogjak, de ilyen melegben meggondolandó és egy csomó kollégától hallom, hogy ők akár 6-kor már futnak, vagy mozognak valamit. szóval biztos lenne rá igény - főleg ilyenkor - hogy hamarabb is lehessen edzeni...ez a fagyi egy átok...én igazából nem is szeretem és mivel cukros vagyok, ez kész szerencse, de idén valami agybajom lett és fagyit fagyival zabálnék...és úgy emlékeztem, hogy vannak diabetikus jégkrémek, de a gyakorlat most megcáfolt, mert sehol az égvilágon nem találok :(

FredYoong · http://fredyoong.wordpress.com/ 2010.07.22. 08:43:37

Én is mindig ezen gondolkoztam, hogy a nyári fülledt, forró időben végzett jóga igazából Bikram, nem is kell menni hozzá sehová :-)
Jól lehet akaraterőt acélosítani ilyen időben, talán így kell hozzáállni. Csak aztán meg nehogy az legyen a vége, hogy az ember túlzásba viszi és egyszercsak elájul...

nolyemi · http://irdietam.wordpress.com/ 2010.07.22. 14:20:19

a nyár az néha gonosz tud lenni a nagy hőségével. Régebben én mindig korán keltem, hogy jóidőben edzhessek, de már képtelen vagyok erre. Most lájtosabban tornázom, de nem tudok felkelni 5-6 körül csak a torna kedvéért :( Már nem vagyok elég erős :(

Lady Fit 2010.07.24. 20:47:53

@FredYooong: teljesen egyetértek, arra is nagyon oda kell figyelni, hogy az ember ne vigye túlzásba, kímélje magát. Szerintem a megálljhoz is ugyanolyan önuralom kell, mint az elkezdéshez. Ezért is írtam, hogy figyelni kell a tesünk jelzéseire, mert igeni van olyan hét, hogy bármilyen mozgásba kezd az ember, semmi sem megy. Na, akkor kell egy kis pihi.

Lady Fit 2010.07.24. 20:49:59

@nolyemi: ha az ember nem élsportoló, akkor csak annyit tornázzon, amennyi valóban jólesik neki (ha kicsit sem esik jól ott már gond van), szóval itt nem az erősségedről van szó (persze nem tudhatom, hogy lustaságból ered- e :)) hanem arról, hogy legyél harmóniában önmagad, és bizonyos kereteken belül ugyan, de csináld azt (annyiszor és annyi ideig) ami valóban jólesik.

Lady Fit 2010.07.24. 20:51:59

@annpann: sajnos nem vagyok dietetikus, így érdemi választ sem tudok adni, de a fagyinak csak akaraterővel lehet ellánállni :) saját tapasztalat. mert lájt, az van, csökkentett zsírral, de az még sajna nem lesz cukormentes :( Bár norbi fagyi van, csak iszonyat drága.
süti beállítások módosítása