máj
1

Vannak ilyen edzők, olyan edzők, meg amolyan edzők, ezt kb. mindenki meg tudja állapítani. Valaki szimpatikus, valaki meg nem, akkor az ő órájára nem megyünk és kész. Amikor viszont valaki edzőnek tanul, és a tudást illetően legnagyobb bizalma az oktatóiban van már ezáltal (jó esetben, mert ha nem, akkor rossz iskolát választott) és az általuk átadott tudásban, akkor bizony érhetik nagy-nagy csalódások az edzőteremben.

 
Előre felkészítettek bennünket, hogy lesznek kedvenc edzők, akik egyszerre csak tekintélyüket vesztettek lesznek a szemünkben, mert észrevesszük a hiányosságaikat, vagy hibáikat. Szerencsére nekem ezzel nem kellett szembenéznem, mert vagyok annyira mázlista, hogy mindig a jó szakemberekhez estem be órára. Viszont az előfordul, hogy őket helyettesítik, de ami számomra a legrosszabb, van olyan, hogy egy edző marhára kedves és aranyos, és bírom meg minden, de vannak hibái, és ez nekem rosszul esik. A helyettesítőktől én meg egyenesen kiborulok az esetek nagy százalékában. Már régen is kísérteties rejtélynek tartottam azt a tényt, hogy a helyettesítő edző az esetek 98%-ában egyszerűen szar. Nem tudod honnan szedték elő, szegény pára nem tudja milyen órát tartson, és fél, sokszor retteg, hogy az ő órája nem fog bejönni, mert nem olyan, mint azé, akit helyettesít. Ebben is lehet valami, mert felkelek szombat reggel, hogy bemenjek valaki órájára, ahol nyilván az edző személye is hozzájárul ahhoz, hogy rávegyem magam a korai kelésre, és persze, csalódok.
Próbálok én pozitív lenni, mert belegondolok, hogy hamarosan nekem is helyettesítenem kell valahol, mert normál esetben így kezdi el az ember az aerobik edzői karriert, de van, amikor nem megy. Múltkor például tök koszos volt a helyettes edző fehér edzőcipője. Aki ismer, tudja, nem vagyok tisztaságmániás, nem tisztogatom mindennap a cipőmet, és nem vasalom ki minden ruhámat (csak amit nagyon muszáj), de a lényeg az, hogy ez már nekem is szemet szúrt. De nem lett volna semmi gond az edzővel, ha csak ez lett volna a baj. A legnagyobb probléma az volt, hogy megszegte szinte az összes szabályszerűséget, amit eddig tanultunk, pedig még csak a bemelegítésnél járunk. Pontosabban annak végére értünk. Már előre félek attól, amikor majd én helyettesítek valahol. Bár mindenki azt mondja, hogy aki jó, azt szeretni fogják, hívni fogják. És mi van, ha nem fognak szeretni és emiatt nem fognak hívni? Ebbe bele sem akarok gondolni, habár ha megnézem, hogy mennyi kontár edző is a pályán van, akkor igazán nem tudhatom, hogy mitől lesz valaki népszerű, és ezáltal a köz szemében jó edző. Mert lássuk be, van, hogy egy- egy ismert arc vonzza be az embereket az órára, és nem a tényleges tudás, vagy pedagógiai érzék.  Kétségek, kérdések, de egyelőre nem agyalok túl sokat ezen, még hátra van több, mint fél év. Előbb- utóbb úgyis minden kiderül.

 

 

Bookmark and Share

A bejegyzés trackback címe:

https://bfit.blog.hu/api/trackback/id/tr181964687

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

annpnn 2010.05.02. 23:07:35

én őszintén szólva nagyon ragaszkodom az edzőkhöz, ha megszokom vkinek a stílusát, akkor nem szívesen dolgozom mással, mert ált. nehéz eljutni egy olyan emberig, akivel össze lehet szokni...volt már rá példa, hogy amikor a recepción közölték, hogy aznap a fix edző nincs, akkor egyszerűen hazamentem. de ellenkező példa is volt, amikor egy szintén nagyon jó oktatóra leltem (pilates)helyettesítésnek köszönhetően és onnantól párhuzamosan jártam az ő és a korábbi edzőm óráira is...sose lehet tudni :)

aerobikzona · http://aerobikzona.hu 2010.05.03. 11:40:22

A legtöbb órára járó vendég (kivéve persze az oktatótancok és a már végzettek ;) nincs abban a helyzetben, hogy szakmailag meg tudja ítélni az órát, és ez nem is várható el tőle, hiszen honnan kellene tudnia szegény vendégnek. Így aztán - ahogy én láttam - szakmaiságtól függetlenül azok az edzők tudnak népszerűek lenni, akik valamilyen szempontból karizmatikusak, esetleg "mókamester" típusúak, vagy tényleg nagyon egyéni a stílusuk. Ez mind rendben is lenne, ha mellette szakmailag korrekt az óra, de sokszor látni olyat, hogy csak a stílus és jófejkedés van meg.

Szükség van mindkettőre, nyilván az a véglet sem jó, ha szakmailag mindent tud az edző, de egy sótlan, savanyú, "se-hús-se-hal" típusú személyiség.

Nekem is volt hasonló élményem. Itt az edző azt a szabályt hágta át, mely szerint aerobikórán nem dolgoztatunk (szub)maximális terhelésen... Én teljesen kész voltam, és csak azért nem mentem ki az óráról, mert korlátozott mennyiségű szabadidővel rendelkezvén muszáj voltam begyűjteni az igazoló aláírást... :((

aerobikzona · http://aerobikzona.hu 2010.05.03. 11:47:00

A helyettesítés témájához: ez tényleg nehéz ügy, főleg, ha hűséges rajongótábora van az eredeti edzőnek.

S persze órát lehet helyettesíteni, de stílust nem (ezt a mondatot éppen egy helyettes edzőtől hallottam egyszer, és szerintem nagyon igaz).

Ha én helyettesítenék valahol, biztosan igyekeznék önmagamat adni, hiszen az rögtön "lejönne", ha valaki más bőrébe próbálnék belebújni. Az óra felépítését, szintjét stb. tekintve viszont nyilván lehet és kell is alkalmazkodni.
süti beállítások módosítása