ápr
27

A prózai címnél a valóság sokkal egyszerűbb, mivel a virtuális edzőtermekről szeretnék írni.  Mostanában gombamód szaporodnak az online termek, ami nyilván mindenkinek jó,  mert egyik oldalon (és a másikon is) költséghatékony, ráadásul a vendégnek nem kell sehová sem mennie. De miért jobb ez mint egy DVD?

Anno, amikor én még kislány voltam, és vidéken max csak mázsás súlyokat lehetett emelgetni egy- egy edzőteremben, az aerobikról pedig csak Jane Fonda és amerika jutott az eszembe, akkor került a kezembe Norbi első vagy talán második videókazettája (sic!) a Duci torna, amit jóédesanyám meg is vásárolt. Igazából ő nem volt duci, de mindegy, valamit szeretett volna mozogni. Ebből természetesen az lett, hogy szabadidőmben, amiből iskolás lévén volt nekem bőven, a hálóban Norbi- tornáztam. Jó is volt, de egyszerű is, úgyhogy gyorsan ráuntam, otthon nem is követeltem, hogy vegyük meg a duci 2- t. Mert úgy emlékszem, hogy ilyen is volt.Az évek teltek- múltak, számszerint közel 10, és ezalatt az idő alatt csak kétszer jutott eszembe aerobik DVD- t venni, az egyik egy sztriptíz aerobik volt, egy gyenge pillanatomban kíváncsi voltam, hogyan kell ezt úgy csinálni, mint Carmen Electra, hátha ez az ő pasifogó trükkje (később rájöttem, hogy valószínű, hogy inkább a mellei), majd később, életem egy sokkal komolyabb szakaszában egy stretching DVD. Végül egyikelt sem vettem meg, ráadásul jó stretchingeket találtam a youtube- on. Szexinek meg elég volt egy kétórás poledance oktatás Pirner Almánál, így utólag életem legzavarbaejtőbb 2 órája.

Sokan azonban ma is DVD- vel edzenek otthon, egy részük idő és/vagy pénzhiányra hivatkozva, míg mások, ami szerintem sokkal komolyabb ok: nem mernek mások közé menni mozogni, mert úgy gondolják bénák, kövérek, nem odavalóak. Ezzel a csoporttal szeretnék a későbbiekben bővebben foglalkozni, szóval, egyelőre ennyiben hagyom.

Tehát az ő számukra lehet alternatíva az online termek sokasága, amelyek egy havidíjért cserébe online videó- órákat kínálnak, a nap bármely/megszabott időpontjában, így egy kényelmes időbeosztást kínálva az "óralátogatóknak". Nekem azonban kettős érzelmeim vannak a virtuális termekkel kapcsolatban, mindamellett, hogy úgy gondolom, reális igényt elégít ki.
Szerintem nagyon fontos, hogy aki még nem járt aerobik/pilates/etc órán a valóságban, az ne így kezdjen bele, hiszen otthon, egyedül nagy a sérülés veszélye, és ami a sérülésnél sokkal reálisabb fenyegetés, az az, ha nem jól végezzük a gyakorlatokat, mert ez hosszútávon lehet hatással a testünkre. Egy folyamatos tompa derék vagy hátfájás nem csupán az edzéstől veszi el a kedvünket, de szervi problémákat is eredményezhet.

Akkor viszont nagyon jó lehetőség az online edzőterem, ha már ismert számunkra az edzőtermek világa, jártunk néhány órán, tudjuk, hogyan kell helyesen végezni a gyakorlatokat, tudjuk, mennyire terhelhetjük a testünket. Akárcsak egy "igazi" teremben, itt is lényeges a fokozatosság, törekedjünk arra, hogy folyamatosan növeljük a terhelést. Mivel ez is ugyanolyan edzés, mint a valóságban, egy teremben, célszerű a ruházatot, cipőt is ennek a célnak megfelelőt viselni, mert ezek is segítenek a gyakorlatok pontos, kényelmes és sérülésmentes végzésében.

Az időhiányban küszködőknek én mindenképpen ajánlom, de mindeképpen csak annak, aki járt már előtte edzőteremben ilyen jellegű órán.

Néhány online edzőterem: 

Pilates és Yoga Club

Fitvideo

Ingyenes torna videók:

Hipofízis

 

 

 

Bookmark and Share

A bejegyzés trackback címe:

https://bfit.blog.hu/api/trackback/id/tr771956235

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása