már
27

Ritkán írok mostanàban az órai tapasztalataimról, mert többnyire nincs is mit, hiszen az utóbbi időben csak a legjobb edzőkhöz járok, ahol nincs mit hozzáfűzni, ùgy jó, ahogy van. Az edzői szolidaritás miatt nem írok neveket, de azt meg kell osztanom veletek, hogy tegnap mennyire rossz órán jártam. Adott egy wellness központ, ahol nagyszerű oktatók dolgoznak és jó órákat adnak. Van egy ùj óra, salsa, ami felkelti az érdeklődésemet, mert tavasz van, szeretem a latin ritmust, és régebben jártam egy kubai csajhoz ilyen órára, ami frenetikus volt. Az óra előtti csevegés jól indul, a pasi egy cukimuki mindenkit kérdezget, informálódik, mi, edzeni vágyók négyen vagyunk. Bemegyünk majd közli, hogy a mellette álló hölgy fogja segíteni, még ez is oké. Majd hozzàteszi, hogy ugyan nincsenek fiùk, de azért párosban fogjuk  nyomni az óra nagy részét, a nemi szerepeket váltogatva. Azt már  nem is részletezném, hogy bemelegítés össz-vissz 2 perc, láb  spicc-pipa, csípőkör, mellkör. Összegezve a tapasztalatokat nem  értem, hogy ha egy aerobik terembe bemegy négy lány salsa órára,  akkor miért kell nekik páros táncot oktatni. Ráadásul közölte,  hogy ezeket a lépéseket aztán bárhol, bármilyen zenére tudjuk  hasznosítani, ezért roptuk lady gagára és mj beat it- re is, de  salsa zenére épp nem. Majd amikor egy sorstársam salsa zenét kért,  akkor sem sikerült talàlni. Én folyamatosan röhögtem, annyira  szürreális volt az egész. Mivel jártam már salsa tanfolyamra és  salsa aerobikra is, így nyugodtan mondhatom, hogy lövésem sincs,  hogy ez mi volt. Ahogy a lányokkal az óra végén összegeztük,  olyan volt, mint amikor egy tengerparti hotelben este a becsiccsentett  nénibácsikat meg akarják tanítani gyorsan egy - két trükkre, hogy  ùgy érezzék, tudnak táncolni. Az óra végén természetesen  elmondtuk nekik, hogy inkább aerobik jellegű órát vártunk, és a  jövőben célszerű lenne olyat tartani, azonban így az óra után  nem vagyok biztos benne, hogy egyáltalán képesek egy jó óràt  tartani. Persze most bárki mondhatná, hogy miért nem szóltunk  közben, de nekik mondanám, hogy előszöris, ott van a szolidaritás,  hogy megvárom, hogy mire akar kilyukadni, továbbá szerintem az edző  dolga, feladata, hogy egy edzéstervvel, a fejében felépített óra -  struktùrával jöjjön be, vagyis 100 szàzalékosan felkészülten.  Nem az én dolgom, és nem is a másik 3 lányé, hogy instruáljam, mi  fizetünk azért, hogy egy jó órán vegyünk részt. Nem akarok 
gonoszkodni, vagy pálcát törni felettük, de sajnos még azzal sem nyugtathatom magam, hogy lehet, vagy valakinek ez bejön, mert egyáltalán nem hiszem. A konzekvenciám erre a napra az, hogy lehet valaki bármennyire kedves és lelkes, de az egyáltalán nem pótolja  egy tudatosan felépített, szakmai háttérrel támogatott óra hiányát.

Ti szólnàtok ilyen esetben az edzőterem vezetésének?
 

Bookmark and Share

A bejegyzés trackback címe:

https://bfit.blog.hu/api/trackback/id/tr261873876

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

tracy77 2010.03.29. 08:38:00

Szerintem túl toleránsak vagytok.Én biztosan nem pazarolnám az időmet azonnal kijönnék az óráról de abban egyetértek ,hogy nem a mi dolgunk megbeszélni az edzővel , hogy mit csináljon máshogy , persze vannak esetek amikor nincs más választásod.Én is voltam hasonló helyzetben , de hiába mondtam el a véleményem csak az időmet vesztegettem.

Lady Fit 2010.03.30. 22:14:57

Végül nyuszi voltam, nem írtam semmit. De messze elkerülöm, az fix.

annpnn 2010.03.30. 23:00:23

én a helynek jelezném, hiszen az ő érdekük is, hogy minél több látogató elégedetten távozzon és aztán vissza is térjen. neked meg, mint látogatónak az az érdeked, hogy a pénzedért egy profi szolgáltatást kapj. idétlenkedni egyedül is tudsz otthon, teljesen ingyen. szerintem a felkészületlenség önmagában pofátlan dolog, ha egyszer egy szolgáltatásról beszélünk...de ezeken túlmenően, vicces lehetett, hogy mit össze bénázhatott a pasas :)
egyébként pont 1 hete beszélgetett egy edző a teremben, ahová járok, egy lánnyal, aki panaszkodott, hogy túl keménynek találja az órákat (úgy általában mindet, tehát valsz az ő készülékében volt a hiba)..mindenesetre az edző csaj tök kedvesen ajánlgatott neki könnyebb műfajokat, majd hozzátette, hogy ált. a vendégek azt várják, pl. egy hot iron vagy egy kangoo órán, hogy "lábra se tudjanak állni" utána és ha "gyenge" órát tart, akkor egyszerűen nem mennek be többet az óráira és a cég megköszöni az ő munkáját...szóval ez üzlet is, nem csak "jópofizás"...

Lady Fit 2010.03.30. 23:08:16

értem én, hogy mit mondasz, csak itt azon túl vagyok, hogy jeleztem az edzőnek, az a baj, hogy kellene szólni a vezetőségnek, mert ez amatőr dolog egy profi helyen. Igen, én is hallottam már ilyeneket, hogy sokak szerint az a jó óra, ha nem tudsz lábra állni utána, bár az a véleményem, hogy pont rosszul gondolkozik, aki így látja. A folyamatos fejlődés és élvezetes edzés ugyan jár időnként izomlázzal (=még lábra tudsz állni) azonban ha folyamatosan túlterheled magad, akkor szakadnak az izomrostok, és az hosszútávon csak árt, és egyáltalán nem használ.

annpnn 2010.04.08. 00:15:10

én biztosan jelezném a vezetőségnek is, nem "besúgásból", hanem mert egyszerűen mindenkinek a fejlődés az érdeke.
a halálra edzésben én sem hiszek, de sajnos sokan gondolják azt, hogy ha nem érzik "eléggé" a hatást, akkor nincs is...én azért továbbra is maradok lelkes, de nem összeesni vágyó :)

Lady Fit 2010.04.09. 23:20:56

nyúlbéla vagyok... beismerem

aerobikzona · http://aerobikzona.hu 2010.04.27. 10:23:48

Szerintem mi látásból ismerjük egymást. :)
süti beállítások módosítása