okt
13

Ígértem, hogy folyatatom a munkahelyi fogyisztorit, szóval leültem a csajokkal és kész tények elé állítottam őket.

Az eredmény: 

Nem vagyok a drasztikus fogyókúrák híve, ezért nem olyan programot adtam a csajoknak, amit nehéz lenne betartani. Úgy értem, hogy ha valakinek van is annyi lelkiereje, hogy mondjuk 3 hónapon keresztül a korábbi étrendjétől 100%- ban eltérő ételeket egyen, akkor a 3 hónap után úgysem fogja tartani. Az én javaslatom a fokozatosság, és az, hogy megkeressük azokat az ételeket, amelyek az alanyhoz legközelebb állnak, és jó esetben egészségesebb alternatívát kínálunk. Persze ahol kell, ott hozzáteszünk, vagy éppen elveszünk.

 

A cikk előzménye: ITT

Anita: 

Anita gyakran beiktatott péksütiket reggelire, ettől most teljesen eltiltottam. Mivel az ebédekkel nem voltak nagy gondok, így most is salátázhat, bár én javaslom, hogy ha többet szeretne edzeni (márpedig szeretne) akkor a salit rizsre cserélje, mert nagyobb a tápértéke. Estére annyi volt az instrukció egyelőre, hogy a szendvicset felejtse el.

Mivel az édesség nagy mumus, így azt ajánlottam Anitának, hogy müzliszeletekkel, és csökkentett cukortartalmú keksszel csillapítsa vágyát, ha már nagyon muszáj.

Mivel a folyadékfogyasztás sem elég szerintem, mert a bevallott másfél liter szerintem valójában csak 1, így arra kértem, hogy ezt, ha önerőszakkal is, de próbálja növelni.

Amit viszont nagyon csökkenteni kellene, az a hétvégi fagyi. Ezért átmeneti jelleggel azt beszéltük meg, hogy light fagyi lesz, és kisebb mennyiségben, már ez is haladás lenne.

Mennyiségileg szintén csökkenteni kell az alkoholt, ezt én szeretném, ha 100%-osan megvalósulna, de... szóval majd meglátjuk, hogyan lehet életmódot váltani.

Cél még, hogy megbarátkozzon a zabpehellyel, ami jól jön a müzlihez, kásának, és a joghurttal is finom.

Ami a mozgást illeti: egyelőre heti három a kötelező, de szeretném, ha négy lenne. Mivel Anita szereti a pörgős és csoportos mozgásformákat (vagyis semmi Bodyart vagy lépcső- ellipszis sajnos), így azt beszéltük meg, hogy a spinningel valamint zsírégető órákkal próbálkozunk. 

Réka

Rékánál a reggelek csak teljes kiőrlésű szendviccsel indulhatnak, netalántán csökkentett cukros keksszel, ami jó gabonából készült. Réka szeret sütni, így a zabpelyhes keksz gondolata is tetszik neki.

Az ebéd: újraterveztük az ebédeket, sokkal több zöldség került bele, mármint azok közül, amit ő is megeszik, és kevesebb a liszt valamint a tészta is. Sőt, gyakorlatilag nulla. Persz e azért heti egy kis krumpli és egy kis durumtészta belefér.

A hideg vizet megpróbáljuk lecserélni szobahőmérsékletűre, mert élettanilag sokkal jobb a szervezetnek.

Rékánál is drasztikusan csökkenteni kell az alkoholmennyiséget, hiszen 1 dl vodkában 225 kalória van! Plusz nem is kell regélnem az alkohol egyéb káros mellékhatásairól.

Mivel Réka szereti a délutáni csoki- nasikat, így a szokásos trükkömet dobtam be nála, miszerint egy tábla magas kakaótartalmú étcsoki kockántként alufóliába csomagolva a legrosszabb pillanatokban nagyon jó szolgálatot tehet.

Arra is megkértem Rékát, hogy hagyja el a nagyobb kajákat este, így biztosan nem rakódnak le rá felesleges kalóriák este.

Mozgás: Réka nem válogatós mozgás terén, de mivel nagyon tetszenek neki a body&mind mozgásformák így a heti 2 ( egy hónap után majd heti 3) spinning/kardio/ aerobik edzés mellé mindenképpen javasoltam, hogy tegyen be egy pilatest, bodyartot vagy jógát. Ugyanis én azt vallom, hogy úgy nem lehet tartós és "boldog" a fogyás, ha a lelkünket nem töltjük fel. Márpedig ha valaki csak kardiózik és salátát eszik, amelyek közül egyiket sem szereti, akkor rövid időn belül belefásul a diétába, elégedetlen és feszült lesz, és a szervezete sem hozza a várt eredményt.

Jövő héten jelentkezem, Anita és Réka beszámol arról, hogy hogyan sikerült elindulni a jobb úton :).

 

A cikksorozat első része: ITT

 

 

 

Bookmark and Share

A bejegyzés trackback címe:

https://bfit.blog.hu/api/trackback/id/tr492370086

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

nolyemi · http://irdietam.wordpress.com/ 2010.10.15. 10:13:47

hú, hát szerintem Anita könnyedén leszokik majd a hétvégi fagyizásról, mert anno amilyen light fagyikat én próbáltam, azok olyan bűnrosszak voltak, hogy teljesen megundorodtam a fagyitól. Azóta is évi egy fagyizással beérem :)

Kitartás, kitartás nekik :)
süti beállítások módosítása