aug
18

Edzőnek lenni

Címkék: aerobik aerobic iwi edzőképzés | Szerző: Lady Fit | 12:05 am

Edzőnek lenni nagy felelősség, és ez a teher jó esetben nyomja is az ember vállát rendesen. Elvileg hamarosan megírjuk a félévzáró tesztet, és utána nem sokkal jöhet is a felkészülés a végső nagy leszámolásra. Oké, dramaturgiai túlzás volt, szóval következik a mindent eldöntő vizsga.
Ez már önmagában elég fejfájást tud okozni, hiszen sok a tantárgy, a legtöbbünknek ezelőtt nem sok köze volt az izmok eredéséhez, vagy a keringési rendszerhez, de sorolhatnám ide a sportpszichológiát és az edzéselmélet most még kissé ködös területét is.

Ha mindez nem lenne elég, még aerobik órát is be kell mutatnunk, hiszen végtére is erről szól az egész edzőképzés, ezért tanulunk és gyakorlunk, hogy a végén egy normális órát tudjunk tartani. Ez pedig nem olyan egyszerű dolog, mint ahogy azt az ember elsőre gondolná. Persze, tudtam én, hogy nem lesz sétagalopp, mert a feladat összetett, de arra nem számítottam, hogy folyamatosan újabb kihívások elé kell nézzek, és most így a vége felé közeledve úgy látom, hogy emberileg is nagyon sokat fejlődtem már most is, nem csak fizikailag. Történt ugyanis, hogy az első komoly probléma számomra az volt, hogy igen, az ember egyszerre csinálja (jól), közben beszél, ha ügyes akkor mutogat is, és a csúcsok- csúcsa, ha figyel a vendégekre is. Valóban embert próbáló feladat, egyáltalán nem véletlen, hogy kevés a jó edző a vásrosban, ehhez tényleg fel kell nőni. Úgy értem, szarul könnyű csinálni ezt is, jól, nah, az már kihívás. Márpedig az ember lánya jól akarja csinálni, és akkor még nem beszéltünk arról, hogy közbejön a lámpaláz is. Komolyan, nem gondoltam volna, hogy egyszer ilyen gondjaim lesznek, mert a munkámból kifolyólag is sok emberrel kell beszélnem, volt már rá példa, hogy emberek elé kellett kiállnom, arról nem is szólva, hogy az iskoláskorom nem kevés szerepléssel telt. Most mégis, amikor ki kell állnom hétvégente, teljesen meg vagyok szeppenve, azt se tudom melyik lábam a jobb. Az, hogy mi lehet a megoldás, egyelőre még várat magára, de dolgozom rajta. Lehet, hogy úgy fogok gyakorolni itthon a tükör előtt: Te vagy Rubint Réka, a koronázatlan aerobik lady :).

Valahogy viszont akármikor az aerobik komplexitására gondolok, a vezetés jut eszembe, és a vezetés tanulásom. Az analógia arra épül, hogy ahogy az autóvezeténél, úgy itt is rengeteg dologra kell egyszerre figyelni. Kormány, tükrök, váltó, pedál, forgalom (zene, smink és a helyes fiú a zebránál :) ) úgy itt is a mozgás, a zene, a koreográfia, a vendégekre való odafigyelés mind ott kell legyenek az ember fejében egyszerre. Épp ezért bízom benne, hogy a sok gyakorlás után majd egyszerre egyértelmű egésszé áll össze nálam ez a folyamat is, és olyan természetes lesz, mintha mindig is ezt csináltam volna, akárcsak a vezetés. És akkor majd ott állok szembenézve önmagammal: mit nem lehetett ezen érteni? ! :)

 

Bookmark and Share

A bejegyzés trackback címe:

https://bfit.blog.hu/api/trackback/id/tr182229376

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

nolyemi · http://irdietam.wordpress.com/ 2010.08.18. 10:10:10

én pont tegnap gondolkoztam el, hogy én az órán szenvedek, hogy jó lábbal lépjek jó irányba plusz megjegyezzem, hogy mi után mi jön és utána meg arra jutottam, hogy az edzőnek még durvább, mert ugyanazt csinálja mint én plusz még mindig fordítva (tükörbe) kell mondania mindent. Tehát jobbat mond és ballal csinálja. Ez engem totál összezavarna!

Szöszkeboszi · http://pilates.blog.hu 2010.08.19. 20:48:11

Jól látod: edzőnek lenni új élet, sok-sok önismeret, és egyébként meg egy rettentő kivételezett helyzet az univerzumban: kevés olyan dolog létezik, amire ennyire igaz a "what comes around goes around" elve, feketén-fehéren, és ha önmagadnak magas elvárásokat tűzöl ki, és jól csinálod, elképesztően feltölt az, amit visszakapsz...

Sok sikert a vizsgádhoz, és örömöt aztán az új élethez :)

Lady Fit 2010.08.22. 21:59:07

@nolyemi: igen, szemben még nehezebb tanítani. Nehezen is megy! :) Az elején meg pláne minden összezavar :)
@szöszkeboszi: köszi a bíztatást, remélem hogy így lesz, ahogy mondod, sok sikert neked is!

lilakávé · http://www.nokmozgasban.com/ 2010.08.22. 22:22:34

Mikor lesz a vizsga? sok sikert!! :)
Én ezt az edzőkérdést csak a túloldalról ismerem - kedves az edző? vagy rám se néz? odajön kijavít? ha valami jól sikerül, megdícsér? volt akit azért hagytam ott mert nem csinált bemelgítést és rosszul lettem az óráján, egy jó szava se volt.
Mennyi baja van a kedves vendégnek, tudoooom :) de menni fog neked, ez tuti :)

Lady Fit 2010.08.22. 22:26:09

@lilakávé: először is köszönöm, remélem menni fog. A másik pedig, igen, egyelőre én is a terem másik oldalán állok, így velem is megtörtént már, hogy egész egyszerűen kimentem az óráról. Sajnos sok az olyan edző aki kevésbé figyel oda a vendégre, vagy éppen a prevencióra, és még sorolhatnám, de azt is biztos, hogy egyre több lesz az olyan, aki valóban szívügyének tekinti az órát. A vendégnek pedig sosincs baja:) Az persze megint más kérdés, hogy kinek milyen edző jön be :)

FredYoong · http://fredyoong.wordpress.com/ 2010.08.23. 09:10:07

Fél évig jártam aerobikra (egyetemi testnevelés), és az ottani edzőnek már-már undort lehetett látni az arcán, mikor valamit elrontottunk. A tehetséges versenyaerobikosaihoz volt szokva és megterhelte a sok "béna", akik csak azért voltak ott, mert más órára már nem fértek be. Nem egy ideális mester-tanítvány párosítás...
Sok sikert kívánok én is a pályádhoz!

lilakávé · http://www.nokmozgasban.com/ 2010.08.24. 22:01:20

@Lady Fit: Ez így van. Van, aki azt szereti, ha jól meghajtják, van aki pont azt nem bírja elviselni.

A vizsga hogy néz ki? az elméleten túl persze. Meg kell tartani egy órát?

Lady Fit 2010.08.25. 22:10:05

@fredyoong: köszönöm, és örülök, hogy azóta megtaláltad a te mozgásformádat!
@lilakávé: a vizsga, nem egy teljes óra, de mindenből be kell mutatni egy keveset, húzol egy- egy testrészre erőfejlesztő gyakorlat bemutatást eszközzel vagy anélkül, illetve a bemelegítésből kell tartanod egy részt, továbbá egy 3 blokkos koreográfiát kell betanítani. És egy kicsit nyújtani is. De utána már okosabb leszek :)
süti beállítások módosítása