máj
10

 

Testművészet- ízlelgetem magamban a szó jelentését, és azon gondolkozom, hogy valóban eltalálták. Először kicsit idegenkedtem tőle, mert első pillantásra valami dinamikus humbug dolognak tűnt, húzzunk már le egy újabb bőrt a jógáról. Egyszer, nem is olyan rég viszont Borsodi Balázs dance órája után úgy döntöttem, hogy maradok nála BodyArton is, megnézem milyen.
 
Megtapasztaltam, és marhára nem ment. Semmilyen pozíciót sem tudtam kitartani, a levegőm folyamatosan elfogyott. Elkövettem azt a hibát, hogy két hét begetség után és minden utánaolvasás nélkül mentem be egy haladó órára. Igyekeztem figyelni a pozíciókra, koncentrálni az elnevezésekre. Szóval nem volt túl jó élmény, de a saját hibámnak tudtam be. Mivel nem keseredtem el, így két hete, ismét elmentem, immár Lencsés Ritához, aki közölte az óra elején, hogy nagyon haladó lesz, így ne keseredjünk el, ha nem megy kezdőként. Viszont lehet, hogy az erőnlétemnek köszönhetően, de nagyon jól ment. Ez azért nem azt jelenti, hogy nem kell még RENGETEGET fejlődnöm, de nem vagyok elveszett esett.
Mellőzve a személyes élményeket egy kicsit a BodyArtról, hogy Ti is értsétek miről beszélek.
A hivatalos megfogalmazás szerint a BodyArt lényege, hogy amellett, hogy felszabadít bennünket a mindennapi stressz alól, egy komplex edzést biztosít, amely visszaadja az izmok rugalmasságát, amelyek újraélik funkcionalitásukat. A BodyArt egy tudatosan megélt, összetett mozgásforma.
A BodyArt gyökerei a jógában, a japán Do Inben és a gyógytornában keresendők, amelyhez speciális légzési technika is kapcsolódik. 
 
Az órán statikus és dinamikus mozgásk váltják egymást, a gondos kombinációnak köszönhetően sok a nyújtás és lazítás. A gyakorlatok jellege megkívánja a tudatos kivitelezést, a gondos odafigyelést, ezért fontos a légzéstechnika is.
 
Mit fejleszthetünk a BodyArttal?
Hajlékonyság
Erő – elsőre nem tűnnek „vészesnek” a gyakorlatok, de az izomláz garantált
Egyensúlyérzék
 
A saját tapasztalatom szerint is nagyon fontos végig odafigyelni a légzésre, még fokozottabban, mint egyébként, mert ha csak egy pillanatra is elfeledkezünk erről, már azonnal nem fognak úgy menni a gyakorlatok, ahogy azt szeretnénk. Számomra a BodyArtban az a különösen jó érzés, hogy miközben formálódnak az izmaim, folyamatosan nyújtok is, így kisebb a sérülések veszélye, azt pedig szintén jó látni, ha az ember egyre hajlékonyabb. Persze nem drasztikus centimétereket kell elképzelni néhány óra után, de aki odafigyel a testére, biztosan rövid idő után érzi már a hatást. Ez szerintem azért is nagyon fontos, mert az az általános tapasztalatom, hogy akik sokat edzenek, az edzésidőhöz képest arányaiban keveset nyújtanak. Mindemellett engem mindig nagyon kikapcsol, hiszen a befelé figyelés, a helyes légzéstechnika és a nyugodt zene mind segítenek a relaxációban. Ami nálam külön jó pont, hogy fejleszti az egyensúlyérzéket, nálam ilyen edzéseken mindig kiderül, hogy ez egyáltalán nem az erősségem, viszont jó hír azoknak, akik hasonló cipőben járnak, mivel a BodyArttal hatékonyan fejleszthető.
Tudom, és vallom, hogy minden edzésnél meghatározó az edző személye, azonban itt szerintem kiemelten fontos, mivel - akárcsak a jógánál vagy pilatesnél - segítenie kell bennünket abban is, hogy befelé tudjunk figyelni, folyamatosan fenntartsuk a koncentrációnkat.
 
Amire még fel kell készülni egy ilyen órán:
Nagyon izzasztó tud lenni, nem is gondolnád mennyire
Cipő, zokni nem kell, viszont egy jó jógamatrac áldás.
A ruha is kiemelten fontos, a nadrágon ne legyen cipzár, gomb, így a legkényelmesebb, a felső pedig jó, ha passzosabb vállban.
 
Ha többet szeretnél tudni a BodyArtról vagy oktatni szeretnéd:
 
 

 

 

Bookmark and Share

A bejegyzés trackback címe:

https://bfit.blog.hu/api/trackback/id/tr701990953

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

tracy77 2010.05.14. 11:54:25

Engem nagyon érdekel a dolog. Jövő héten megnézzük egy barátnőmmel. Remélem marad rá időm.
süti beállítások módosítása